Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Might&Magic III The Isles of Terra

 Might&Magic III The Isles of Terra

Jedná se o třetí hru v sérii Might and Magic, vydanou Jon Van Caneghenem, jeho společností New World Computing v roce 1991.

Dle P. Dobrovského(2): Na třetí díl, s podtitulem Isles of Terra, čekali hráči do roku 1991 - a dostali ho ve VGA rozlišení, s nádhernou grafickou stránkou a ikonami hlavních hrdinů v místech, kde předtím byly jen textové popisy. New World Computing v té době zaměstnávala kolem stovky programátorů a grafiků, tím pádem byl skok v kvalitě hratelnosti a technického zpracování neuvěřitelný. Hra byla jednou z prvních, které vyšly v rozšířené verzi i na CD-ROM. Isles of Terra podporovala několik zvukových karet a měla v sobě zdigitalizovanou řeč. Uložení pozice bylo možné kdykoliv, ne pouze v hospodách, jako v předchozích dílech, a nepřátelé byli viděni na vzdálenost několika políček- takže bylo možné využít střelné zbraně. Terra v názvu je označením domovské planety samotného Sheltema. Správně, bojovat se bude zase proti tomuto neporazitelnému arcizlosynovi. Dočkáme se dokonce i honičky ve vesmírných lodích! Třetí díl série vstoupil grafickým zpracováním a přirozenou rozpracovaností (přebranou z předchozích dvou dílů) mezi klasiku krokovacích dungeonů.

Základní dějová linie

Dle wikipedie (1): Poté, co Sheltem znovu uprchl z Corakových spárů, podařilo se mu přistát se šesti biosférami ze známé vesmírné stanice VARN na planetě jménem Terra; jednotlivé části těchto biosfér, které pronikly na povrch ohromného oceánu jsou známy jako "Ostrovy". Na konci tohoto dílu Sheltem uniká zpět na mateřskou stanici, samozřejmě s Corakem a hráčem samotným v patách (závěr hry a její pointu Vám ale zatím neprozradím).

Pozn. VARN (Vehicular Astropod Research Nacelle) se táhne všemi díly této série, je to v podstatě obří vesmírná loď, koncipována jako klasické středověké fantasy prostředí.

Popis hry:

Jedná se o rozsáhlý, komplexní a propracovaný krokovací dungeon. Parta dobrodruhů jde ve šlépějích Coraka, tak jak putoval po světě Terry při pronásledování Sheltema. A tak o každé lokaci si lze přečíst něco z jeho poznámek, což příjemně a postupně vtahuje hráče do hry. (Kromě obecného popisu herní plochy, či dungeonu, se tak hráč může připravit na nepřátele, na charakter dungeonu, na jeho specifika, a taky na cíl, kterého by v dungeonu měl dosáhnout). Svět je otevřený, a hráč je omezen jen svými dovednostmi (a pochopitelně levelem postav). Přitom hra nehází klacky pod nohy, podobně jako v ostatních hrách této série je zde spousta užitečných drobností, vychytávek a kouzel, které zpříjemňují hru. Aniž by hráč byl považován za konzumního pitomce, nebo měl pocit, že je hra směšně jednoduchá.

Postup hrou je však komplikován omezeným přístupem do určitých lokací chyběním příslušného klíče či hesla (na což jsem při vytváření návodu myslel).

Délka hry:

Na RPG starého typu asi průměrná, mně hra zabrala asi měsíc a půl, tzn. 60 hodin času, ale v této době je započítána tvorba tohoto návodu a překlady manuálů apod.

Zdroje innformací:

Překlad manuálu +  kompletní návod  zveřejnil Elemir na svých  stránkách:  www.svetmightandmagic.cz

Jednu z fandovských recenzí nalézt na www.rpghry.cz jak od Davesadeho, tak od Ringa http://www.rpghry.cz/game.php?id=100§ion=recenze

Další zdroj informací -    http://shrines.rpgclassics.com/pc/mm3/general.shtml

 

 

 

 

Náhledy fotografií ze složky Might&Magic III The Isles of Terra

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář